Dag 5

13 juli 2022 - Munduk, Indonesië

Hello again,

Vandaag was weer een lange dag dus weer een lang verhaal :-)

Waar we ons gister verslapen hadden, werd ik vandaag 2 uur voor de wekker wakker die om 07:00 stond, en die van Luuk om 06:15 om de zonsopgang te filmen, helaas zijn die niet gelukt, dus Luuk is er voor niks vroeg uitgegaan. Na het chillen en douchen, stond ons gratis ontbijt boven klaar, wat bestond uit crêpes, fruit en een lekkere kop lemon Grass thee, wat hier in Munduk bijna in elk gerecht gebruikt word. Na heerlijk ontbeten te hebben zijn we de scooters gaan huren die we gister besteld hadden bij de receptie. We hadden er 1 besteld, maar we beseften voordat we de poort uitreden dat 1 onpraktisch was met zijn tweeën plus een grote rugzak.

Dus 10 min later werd de 2e scooter voor ons naar binnen gereden en konden we na wat uitleg en de woorden "drive carefull" wegrijden, na 10 minuten inkomen op de scooter (was mijn eerste keer op een scooter/motor) waren we confident genoeg om wat harder te gaan rijden. We reden vervolgens de berg af om even wat te tanken want we kregen zo goed als lege tanks mee. Eenmaal aangekomen bij een klein supermarktje met een benzinepomp, besloot Luuk om het "drive carefull" maar niet in acht te nemen en schoot hij vol de winkel in, met als gevolg AU voor Luuk, een bezorgde winkeleigenaar en het belangrijkste een gelukkig onbeschadigde scooter. Na de schade opgenomen te hebben wat alleen een schrammetje was op Luuks elleboog zijn we met assistentie van de aardige winkeleigenaresse weer vrolijk de heuvel oprijden met een volle tank.

Onderweg naar boven kwamen we een bordje tegen met "Waterfall&coffee" dus hebben we de scooter geparkeerd en zijn we naar beneden gelopen. Na wat op het eerste gezicht een afgelegen route naar beneden afgelegd te hebben waar geen kip kwam. Kwamen we terecht op een wat breder pad waar van alle kanten toeristen naartoe werden geleid, dus op gegeven moment liepen we in een colonne naar de waterval. Om binnen bereik van de waterval te komen moesten we eerst nog eens 40000 Rupiah neertellen, want ja niks is gratis. Maar eenmaal aangekomen was het het waard en kwam er een prachtige waterval in beeld.

Eenmaal weer terug aangekomen bij de scooters besloten we naar 1 van de meren te gaan, na een paar keer fout rijden kwamen we uiteindelijk aan maar helaas was het zo mistig dat je eigenlijk niet heel veel kon zien, dus zijn we na even schuilen voor een korte stortbui weer terug naar boven gereden. Onderweg zijn we nog gestopt voor lunch, nouja lunch.. ik had een sprite en Luuk had scrambled eggs op toast met een cappuccino, dus eigenlijk was het alleen Luuks lunch. Gelukkig waren we net op tijd gestopt want het begon weer flink te regenen.

Toen het weer even droog was zijn we snel terug naar het hotel gereden en hebben we een paar uur in het huisje gezeten omdat het buiten alleen maar bleef regenen, ik met een boek en een serie en Luuk was lekker aan het editen. Toen het eenmaal droog was besloten we om nog een waterval te bezoeken op 20 minuten loopafstand van het huisje, maar na een uur klauteren en uitglijden langs allemaal boerenhuisjes hadden we hem niet gevonden, dus uiteindelijk hadden we als eindpunt een verlaten boerenhutje waar we maar weer even gescholen hebben en als echte drugsbaronnen ons geld hebben geteld. Dus maar besloten om weer een uur terug te klauteren en te glijden. En onderweg nog achterna gezeten door 4 hondjes die hun huisje wel erg graag wouden bewaken.

Eenmaal bij het huisje aangekomen was het alweer half 7 en na een snelle douche zijn we weer naar boven gegaan voor het avondeten met als hoofdgerecht Indonesische kip redang en als bijbehorend toetje een echte mini-lavacake. En toen was het alweer tijd voor bed.

Morgen staat er weer heel wat op de planning, en zoals het ernaar uitziet blijft het een keertje droog!

Sampai jumpa besok,

Stan

1. Opa Jan en oma Ineke:
    13 juli 2022
    Lekker dagje weer, jammer dat jullie steeds dekking moeten zoeken voor de regen ...
  2. Opa Jan en oma Ineke:
    13 juli 2022
    Geweldige foto's van dag 4 en 5 !
  3. Chantal:
    13 juli 2022
    Mooie verhalen, heerlijk om te lezen. Wat is het daar schitterend xx
  4. Yvonne:
    14 juli 2022
    Ziet er heel mooi uit en jullie zijn lekker ondernemend! En heerlijke lange verslagen 🤩
  5. Frans:
    14 juli 2022
    Wat een belevenis,allemaal ,effe uitkijken maar met dat scooterrijder !! Maar eh , een heerlijke vakantie, zo te lezen 👍Voorzichtig maar. Selamat tinggal 😂😂😂👋