Dag 49

23 september 2022 - Da Nâng, Vietnam

Vandaag een volgeplande dag.

Ondanks de drukke dag ben ik toch pas om 11 uur opgestaan, na snel wat pinnen voor mijn kleermaker heb ik een scooter gehuurd om de hele dag te cruisen. Dit keer ben ik zonder omweg naar Hoi an gereden om de betaling af te ronden, zodat mijn team aan kleermakers aan het werk konden. Om 12 uur reed ik weer weg naar de Golden bridge een bekende brug in Danang die in 2018 is gebouwd, een gouden brug (zoals de naam al doet vermoeden) omhoog gehouden door 2 grote handen. De rit duurde alleen anderhalfuur en ik had om 3 uur al weer afgesproken om mijn kleren te passen zodat ze daarna nog wat konden aanpassen.
Dus dat werd racen, en het hielp niet dat google maps me op een gegeven moment over wegen stuurde die niet bestonden, dus op een gegeven moment reed ik een half uur om, wel door hele mooie landschappen en door kleine dorpjes ipv de snelweg. Maar goed na 2 uur kwam ik aan bij golvende bergen en op de top lag daar dan de gouden brug. Om omhoog te komen was er een kabelbaan waar ik 10 euro voor moest betalen, maar dan had ik ook entree tot het pretpark/themapark wat ernaast was gebouwd, een soort middeleeuws Frans dorp met verschillende attracties daarin gebouwd. Helaas had ik daar alleen geen tijd voor, maar na een paar mooie foto's ben ik maar weer snel naar beneden gegaan en teruggeraced, dit keer over de snelweg.

Na meer dan 3 uur scooter gereden te hebben had ik een vierkante kont en was ik blij dat ik weer wat kon lopen. Ik was uiteindelijk half 4 weer in Hoi an, wat een best respectabele tijd was vond ik zelf. En mijn kleren lagen al klaar om te passen, na een snelle passessie, waar nog een paar dingen in genomen moesten worden en 1 shirt helemaal opnieuw gemaakt moest worden ben ik maar op zoek gegaan naar wat eten. Dus na weer een uur door Hoi an gesloft te hebben had ik eindelijk weer iets gevonden wat er lekker uitzag en goedkoop was en heb ik weer een kom ... gegeten. Na een snel ontbijt/lunch/diner ben ik nog even naar een Japanse brug gelopen die ik gister had gemist, niet veel speciaals maar je moet toch ergens je tijd mee vullen.

Na 2 uur wachten kon ik weer terug gaan voor mijn 2e keer passen en dit keer paste alles goed, en moesten alleen de laatste paar dingetjes geperfectioneerd worden. Dus na nog eens 20 min wachten in de winkel zelf kon ik mijn kleren eindelijk meenemen. Het was al bijna weer 6 uur, dus het was eigenlijk tijd om weer terug naar Danang te gaan. Alleen wou ik nog heel graag naar de Hue van pass, dit scheen een erg mooie weg te zijn om met je scooter of auto te rijden, met een geweldig uitzicht. Dit was alleen nog even zo een 30 km rijden vanaf Danang. Dus uiteindelijk was ik denk ik rond 7 uur bij de hoe vann pass en kon ik nog net de zonsondergang meepakken en wat van het uitzicht. Alleen mijn mobiel was leeg aangezien google maps een beetje snel batterij leegzuigt, dus geen foto's :'(.

Na teruggescooterd te zijn op de laatste liters benzine waar uiteindelijk de wijzer diep in de rood stond kwam ik weer terug aan in de hostel. Ik had niet meer genoeg geld om avond te kunnen eten dus ben ik maar in het hostel in bed gaan liggen en hopen dat mijn rammelende maag de andere kamergenoten niet wakker zouden maken.

Morgen op het schema: weer lekker door vliegen naar de volgende bestemming, Dalat!

1. Opa Jan en oma Ineke:
    24 september 2022
    Wat een heerlijk verhaal weer, maar zonder eten naar bed is een beetje Jammer😥
  2. Karin (je moeder 😀):
    26 september 2022
    Jeetje, een hoop gedaan ... leuk om te lezen Stan
  3. Je vader:
    26 september 2022
    He race konijn lekker veel gezien in een dag😄
  4. Yvonne:
    6 oktober 2022
    Geen geld meer om te eten….. dat is balen! Ben benieuwd naar de nieuwe kleren van de keizer 😉