Dag 47

23 september 2022 - Da Nâng, Vietnam

Vandaag; toch geen hoi an.

Ik werd namelijk pas 12 uur wakker :o, dus ipv de scooter pakken en de bergen in werd het een stranddagje. Dus om half 1 lag ik op het strand op een bedje en ik heb daar tot 5 gelegen. Vervolgens had ik wel een beetje trek gekregen dus heb ik op maps een leuk plaatsje opgezocht om wat te eten.

Na een leuke hamburgertent gevonden te hebben die redelijk dichtbij het strand was. Helaas toen ik er aankwam was het helemaal uitgestorven en om dan nou in je eentje te zitten in een leeg restaurant vond ik net iets te ongemakkelijk. Dus op de weg terug naar huis zou ik vast wel een goede plaats vinden om wat te eten, maar na 30 min lopen langs allemaal net niet restaurantjes of plaatsen waar het net iets te druk was, of net iets te rustig had ik nog niets gevonden. Dus liep ik maar door naar mijn hostel.

Gelukkig had ik 60 m voor mijn hostel een leuk plekje gevonden. Hier heb ik gebakken varkensspek besteld met groenten en een kom rijst. Erg lekker maar de kom rijst was blijkbaar een pan rijst om een hele Vietnameze familie van te voeden. Na zoveel mogelijk naar binnen gepropt te hebben, moest ik toch een paar scheppen rijst laten staan. Om 8 uur was ik dan uiteindelijk weer bij het hostel en na een serie kijken ben ik maar gaan slapen.

Morgen staat op de planning hoi an (hopelijk), een oud vissersdorpje wat heel populair schijnt te zijn bij de doorsnee toerist.

1. Opa Jan en oma Ineke:
    24 september 2022
    Eindelijk een dagje strand !!😅
  2. Je vader:
    26 september 2022
    Fijn om te lezen dat er ook nog gerelaxed wordt 😌