Dag 48

23 september 2022 - Da Nâng, Vietnam

Vandaag was een dag waar ik me overal mee lied slepen.

Vandaag ging de wekker om 10 uur en na een snel broodje gehaald te hebben heb ik een scooter aangehouden om naar Hoi an te gaan. Na even over de prijs onderhandeld te hebben, dacht ik dat ik een goede prijs had afgesproken en begon de reis. Het was een redelijk eentonige weg langs de zee, maar halverwege rees er opeens een berg op. Blijkbaar waren dat de marble mountains, een redelijk populaire trekpleister. Dus toen mijn chauffeur vroeg: you wanna go there" zei ik "sure".

En zo stond ik 5 min later aan de voet van de berg en begeleide een erg aardig vrouwtje me naar de trappen en legde een beetje uit wat de betekenis van bepaalde tempels of pagoda's die ik onderweg tegen zou komen was. En dat ik ook kon kiezen om de lift omhoog te pakken, die dan wel 15k kostte (ja echt, ze hadden een hele lelelijke lift gemaakt recht voor de grootste pagoda). Maar goed ik nam natuurlijk de trappen en de klim viel gelukkig reuze mee, het liep niet heel stijl op en onderweg had je telkens kleine tussenstopjes met bezienswaardigheden.

1. Opa Jan en oma Ineke:
    24 september 2022
    Achterop de scooter je laten rondrijden. Leuk
  2. Je vader:
    26 september 2022
    He is dit een half verhaal🤔..of komt er nog een vervolg?