Dag 51

23 september 2022 - Da Lat, Vietnam

Vandaag begon de dag weer met een goeie portie regen.

Dus de eerste 2 uut heb ik me in bed vermaakt met een boek, maar ja je kan niet weer de hele dag in bed blijven liggen, dus om 11 uur ging ik er op uit. Het was gelukkig net droog ondanks dat er nog wel wat donkere wolken over me heen bewogen. Mijn watervoorraad was gisteravond opgeraakt, dus moest er eerst wat water gehaald worden. Onderweg kwam ik een klein cafeetje tegen en dacht waarom niet eerst een bakkie thee, de serveerster keek me raar aan toen ik alleen een kop thee bestelde. Maar goed ik lekker genieten van mijn kop thee en toen kwam de eigenaar naar me toe met een hele pot thee, blijkbaar mocht ik die helemaal opdrinken en het kostte me uiteindelijk helemaal niks, dat is nou nog eens een goede ochtend! Maar goed bij een klein supermarktje weer een fles water gehaald en daarna een scooter gehuurd om naar wat bezienswaardigheden rond Dalat te gaan bekijken. Eerst stond de .. waterval op de planning en na een uur rijden kwam ik gelukkig aan, onderweg was het alleen gaan miezeren en raad eens wat ik niet meehad, mijn regenjas! Dus na onderweg even schuilen en bij de ingang naar de waterval nog een keer schuilen was het eindelijk droog en ben ik na de entree betaald te hebben naar de waterval gelopen. Het was een prachtige waterval alleen was het redelijk druk, dus na een paar foto's maar snel weer terug gelopen want het begon alweer te regenen. Terug bij de scooter heb ik toch maar besloten om terug te gaan naar Dalat want het zou over een paar uur gaan onweren en had geen zin om bij de volgende waterval zeiknat te worden. Dus na snel teruggeraced te zijn door de miezer kwam ik in de buitenwijken van Dalat een leuk cafeetje tegen waar ik kon lunchen. Ondanks dat het wat aan de dure kant was was het wel echt heel erg lekker, ik had een BLT (op een baguete) met een zelfgemaakte cinnamon roll en weer een hele pot thee. Na hier een uur gezeten te hebben en naar buiten gestaard te hebben waar het was begonnen met stortregenen ben ik toen het weer iets minder regende op de scooter gestapt. Toevallig zag ik op maps dat ik op de terugweg nog langs de Dalat flower park zou rijden. Ik had gelezen dat dat 1 van de top attracties was van Dalat dus toen het onderweg droog werd en zelfs een klein waterig zonnetje ging schijnen ben ik hier toch maar even langs gegaan. De entree was omgerekend 70 cent dus goed te doen.

Er waren 3 verschillende thema's in het park die allemaal om een meer in het midden lagen: sprookjes, Japans en oerwoud. Dus na een uur rondgelopen te hebben tussen de groene olifanten, de drie biggetjes en verscheidende pagoda's was het tijd om weer terug te keren naar Dalat. Na mijn scooter teruggebracht te hebben, begon het met onweren, dus ben ik snel naar mijn hostel gelopen. Na een uurtje was er weer een kleine pauze in de regen dus ben ik via de cathadraal van Dalat naar de nachtmarkt gelopen. Hier hadden ze allemaal lekkere dingen, dus na een geroosterde maïskolf en een soort van sandwich met gehaktballen ben ik door gelopen naar mijn hoofdgerecht, de KFC. Ik had weer even zin in kip en wat frietjes en waar beter dat te nuttigen dan in de KFC. Toen ik weer buiten kwam was het opeens erg koud geworden en ben ik dus maar weer richting het hostel gelopen. Onderweg terug heb ik nog een