Dag 23

31 juli 2022 - Bukit Lawang, Indonesië

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Vandaag was dag 2 van onze reis van Harau naar Bukit lawang.

Om kwart voor 9 werden we wakker in onze stinkkamer. Na snel om te kleden gingen we met hoge verwachtingen naar het ontbijt. Het zag er allemaal heerlijk uit, croisantjes, bakjes yoghurt en zelfs sushi. Nou helaas was het ook te mooi om waar te zijn; de croissantjes waren hard van binnen, de sushi was gortdroog (alsof ze de rijst niet gekookt hadden) en ja de bakjes yoghurt waren nog wel te doen maar ook niet veel bijzonders. Dus ik had het na een bakje yoghurt en een croissantje wel gezien. Eenmaal terug aangekomen op de kamer heb ik nog snel een keer gedoucht en me geschoren en daarna moest ik nog even wat geld pinnen voor later die middag. We moesten namelijk ons hele jungle trek in cash betalen, dus er moesten aardig wat flappen gepind worden.

Na het pinnen was het uitchecken en de geregelde taxi in. De reis zelf was niet veel bijzonders, langs veel palmplantages en heel weinig uitzicht. Na een reis van 3,5 uur kwamen we om 3 uur aan in Bukit lawang, een dorpje aan het begin van de jungle. Helaas moesten we onze bagage nog meezeulen richting de accomodatie want zover kwam je niet met de auto. Gelukkig was er een man die ons kwam begeleiden, en die kon mooi luuks koffer dragen (en ik maar zeulen met mijn handbagage :(). Na 10 min gelopen te hebben moesten we alleen nog een paar trappen op, 280 wel te verstaan. Eenmaal boven aangekomen, met genoeg tussenstops onderweg, kregen we een hoog nodig welkomstdrankje en konden we gelijk inchecken. We kregen een huisje echt tegen de rand van de jungle en er zaten al een paar apen te chillen bij ons huisje, dus het junglegevoel was er gelijk.

Na even op het balkon gezeten te hebben, zijn we snel weer terug naar het restaurant gegaan, want door het teleurstellende ontbijt had ik wel erge trek gekregen. Na allebei een pannekoek met chocola gekregen te hebben, kwam de organisator van onze jungletrips helemaal bekaf boven aan. Na een snelle briefing over wat ons te wachten stond en wat we mee moesten nemen, was het helaas al tijd om te betalen, dus daar ging al mijn gepinde geld weer.

Na ons traditionele chillmomentje smiddags was het tijd voor avondeten. We hadden geen zin in veel traplopen dus we bleven maar lekker boven eten. Tussen de gerechten door hebben we ons eerste spelletje van de hele vakantie gedaan, Lost cities, een echte aanrader :p.

Morgen gaan we dus de jungle in dus we hebben alle slaap gepakt die we konden pakken.

Dat was hem dan al weer,

Stan

1. Opa Jan en oma Ineke:
    7 augustus 2022
    We zijn benieuw naar het verhaal van morgen als jullie de Jungle in gaan 😏😏