Dag 22

30 juli 2022 - Medan, Indonesië

Alle handjes in de lucht, want de blog is weer terug,

Vandaag presenteren we U, weer een lekker lange reisdag.

Na 3 heerlijke dagen in Harau was het weer tijd voor een reisdag, daar kan je er niet genoeg van hebben. We moesten vandaag pas om 10 voor 4 vliegen, dus je zou denken alle tijd om uit te slapen. Daar zit je dus fout, want van Harau naar het vliegveld ben je ook weer 4 uur aan het rijden en als je pech hebt 5 uur. Na ons traditionele ontbijtje; nasi goreng met fruit. Was het tijd om alweer afscheid te nemen van deze prachtige omgeving. Om 9 uur zaten we  in de auto met onze behulpzame host.

Onderweg nog een paar geweldige uitzichten gezien, maar ook een aapje in een kooi :(. Helaas was er wel weer een file dus zaten we in een auto zonder airco weg te smelten. Gelukkig was het maar een half uur vertraging, dus dat hadden we ingecalculeerd. Bijna halverwege bleek dat de de diesel bij alle tankstations op was. Dus belde onze host onderweg een vriend op, die ons de laatste 1,5 uur kon rijden.

Halverwege stapten we dus over van een jeep naar een familieauto en hadden we een nieuwe chauffeur met de naam tofu, uhm tofi excuus. En ging de host na zijn jeep geparkeerd te hebben vrolijk mee. Na nog anderhalf uur met Tofi meegereden te hebben kwamen we dan eindelijk aan op het vliegveld, we hadden zelfs nog tijd over voor lunch. Na een kort afscheid van onze host (en Tofi) en nog een zak met lokaal fruit meegekregen te hebben van Tofi zijn we dus maar wat gaan lunchen. Dit keer ging het inchecken gelukkig wel flexibel en zaten we ruim van te voren bij de gate. Op onze ticket stond dat boarding openging om 15:30, dus alle tijd om lekker te chillen. Nou mooi niet dus, om 15:25 werden we omgeroepen als last call, bij een hele andere gate, dus wij als stresskippen naar de andere gate snelwandelen, lekker aangegeven dus :/.

Na een vlucht van 1,5 uur kwamen we aan in Nadim, een eiland net onder singapore, daar moesten we nog een keer overstappen om vervolgens nog eens bijna 2 uur te vliegen naar medan(een hele rare route). Eenmaal aangekomen in Medan was het al kwart over 8, dus wij nog snel even eten bij een soort half Italiaans, half Indonesisch restaurant, erg lekker maar aan 1 portie hadden we niet genoeg dus dan nog maar een portie bestellen.

Na ons bomvol gegeten te hebben was het alleen nog zaak om vervoer te regelen naar ons hotel, wat natuurlijk niet heel moeilijk is bij een vliegveld in Indonesië. Na snel een grab besteld te hebben was het nog een uur naar ons hotel rijden. Eenmaal aangekomen bij ons authentieke indonesisch hotel, het raddison, hebben we snel ingecheckt. Wij dachten dus lekker slapen in een goed hotel voor we naar de jungle gaan, maar toen we de kamer opkwamen liepen we toch in een stank, net riolering. Dus na een goeie spuitsessie met mijn deobus en een hele hete douche zijn we maar gaan slapen in de hoop dat het ontbijt beter was.

Morgen is alweer een reisdag, op naar de jungle!

Tot de volgende keer,

Stan

1. Opa Jan en oma Ineke:
    7 augustus 2022
    Jullie verhalen de afgelopen dagen gemist. Raar dat je halve wegen de reis naar het vliegveld geen diesel meer kan krijgen(kan je hiervandaan niet voorstellen) en dat er dan een vriend gebeld wordt, die jullie het laatste stuk weg brengt. Super ! Jammer van de Stank in het Hotel