Dag 2

10 juli 2022 - Canggu, Indonesië

Daar zijn we alweer!

Vandaag stond ingepland als rustdag en dat hebben we letterlijk genomen, Het plan was van te voren om op het strand te gaan liggen en een boekie te lezen/ serie kijken, maar het weer gooide roet in het eten. (beetje miezer, maar bijna geen zon)

De wekker stond vandaag vol goede moed om 10:00, maar de realiteit was na een uur of 3 woelen en een gelijk aantal uren aan slaap, dat luuk fluisterde "slaap jij nog?" om 04:30, toen even overlegd wat we gingen doen. Omdat we beide niet meer konden slapen, besloten te kijken of we nog konden slapen en anders gingen we er maar uit, en ja hoor om 05:40 stonden we buiten.

Ons hotel is 2 min lopen van het strand, dus besloten we een vroege strandwandeling te maken. We waren niet de enigste, genoeg vroege surfers die hetzelfde idee hadden. Na ongeveer een uur gelopen te hebben kwamen we aan bij het Gajah Mina standbeeld. Hier hebben we onze eerste drone beelden gefilmd en heb ik hem ook geleerd te besturen. Daarna zijn we door allemaal straatjes gecrost op zoek naar de weg terug. Nog even door iemands tuin gelopen waarvan wij dachten dat het een normaal pad was (gelukkig waren ze nog niet wakker) en even langs een bakker geweest om een echt Indonesisch kaas croissantje te halen (gelijk ook de laatste keer van de vakantie).

Eenmaal bij het hotel terug aangekomen was het 10 uur, na hier een uur gechillt te hebben, zijn we op zoek gegaan naar een lunch plaats en hebben we ook weer lekker duur geluncht, tussen de australiërs (we waren te moe om een stuk te lopen naar een wat authentieker restaurantje). Na wikken en wegen wat we gingen doen op onze hotel kamer hebben we besloten om de andere kant van het strand te verkennen en hebben we even gezwommen en tegen de golven ingesprongen, zonder veel succes.

Na een uurtje hadden we het wel weer gezien en zijn we weer terug naar het hotel gegaan, die receptionisten zullen ook wel denken die zijn gek. Na weer 2 uur chillen op de hotelkamer ben ik toch overgehaald door Luuk om te gaan surfen. Uiteindelijk hebben we van kwart voor 4 tot 5 uur gesurft, een stuk of 6-7 golven kunnen pakken (wel liggend) en daarna deden mijn armen te veel pijn van het peddelen en had ik moeite met mijn ogen openkrijgen van al het zout.

'S avonds gegeten bij het restaurant wat bij het hotel hoort, weer erg authentiek Indonesisch maar niet heus. Om 8 uur weer terug op de hotelkamer en nu even de socials bijwerken en dan lekker slapen en hopen op een betere nachtrust en dan hopelijk morgen naar ubud.

Until next time! xo

1. Lynn:
    11 juli 2022
    Ziet er mooi uit hoor! Maar ook vermoeiend, hopelijk hebben jullie vannacht beter geslapen!