Dag 0-1

9 juli 2022 - Canggu, Indonesië

Beste mensjes,

De reis is dan eindelijk begonnen na anderhalf jaar aan planning, en dan toch op het laatste moment nog een plan b moeten maken, omdat Japan waarschijnlijk niet op tijd open gaat.

Elke reis begint natuurlijk op het vliegveld en aangezien daar toch niet veel gebeurd heb ik de eerste dag omgedoopt naar dag 0. Er was namelijk niet veel te beleven van kwart over 12 tot 10 voor 4 in rijen gestaan, en daarna een vlucht van 6 uur naar Doha met een aankomsttijd van kwart over 11 lokale tijd. Tijdens de vliegrit nog wel een heerlijke maaltijd gehad en helaas verloren met monopoly van Luuk >:-(. Op het vliegveld werden we naar de douane gepusht en moesten we dus snel onze flessen water leegdrinken, en Luuk was zijn dure fles cola van 4 euro kwijt.

We hadden een overstap van 2 uur, dus het enigste wat je dan kan doen is je dan voleten bij de burger king.  Met een supersize cola van 800 ml voor 1,20. Daarna gelijk maar ingecheckt en een uur in de wachtruimte gezeten. Eenmaal in het vliegtuig zaten we blijkbaar niet bij elkaar en hadden 2 kleine kindjes mijn plek ingepikt waardoor ik nog verder naar achter kwam te zitten. Ik kwam naast een Amerikaans meisje te zitten en Luuk naast een norse Arabier. Na wat gepraat met het meisje naast me en een halfuur Shrek kijken vond ik het wel tijd voor slaap. We waren uiteindelijk bijna weggedommeld en toen gingen de lampen aan en was het tijd voor brunch, om 4 uur 's nachts. Daarna hebben we nog wat kunnen slapen; Luuk heeft uiteindelijk 2 uur weten te slapen omdat zijn zitmaatje over hem heen wou gaan slapen. En ik uiteindelijk ook maar 3 uur omdat mijn schouder blijkbaar ook een goed kussen is.

We zijn uiteindelijk met een kwartier vertraging om 5 uur aangekomen, en daarna was er nog een laatste rij bij de paspoortcontrole en na die rij dachten we er eindelijk vanaf te zijn, moesten we nog een keer in de rij staan voor de simkaart, wat blijkbaar ook een heel gedoe was. Na de laatste rij te hebben doorstaan is leuk nog even staande gehouden bij de douane en zijn we gelijk in een Grab taxi gestapt (blijkbaar de goedkoopste optie daar) en die heeft ons in een uurtje naar ons hotel gebracht.

En nu heerlijk slapen en dan gaan we morgen echt beginnen met exploren :-)

1. Yvonne:
    Leuk verslag en ook lekker lang! Ga zo door 🤪 En nogmaals heel veel plezier
  2. Karin (je moeder 😀):
    10 juli 2022
    Hé schatje, wat een leuk verhaal!! Lange reis en voorbereiding geweest maar vanaf nu lekker genieten van al t moois! Ben best jaloers 😉
  3. Lynn:
    Leuk verhaal! Je schouder is inderdaad een goed kussen ;) Veel plezier nog :D
  4. Frans:
    10 juli 2022
    Mooi verhaal man ! Nu lekker genieten, van het mooie , bijzondere land ! Er zal wel weinig over zijn van de nederlandsche historie ?
  5. Chantal:
    10 juli 2022
    Leuk om te lezen, fijn om de foto’s te zien… mooi hotel! Xx