Dag 13

21 juli 2022 - Bandung, Indonesië

Gegroet,

Vandaag was een relatief saaie dag. 8 uur lang in de trein gezeten, dus het zal een kortere blog worden (gelukkig maar).

Om kwart voor 7 ging de wekker af, ik moest natuurlijk weer mijn hele tas inpakken wantja een dag van te voren inpakken is niet mogelijk. En om 10 over 7 schoven we aan bij het ontbijt, snel onze toast met gebakken ei  naar binnen werken en wegwerken met een paar slokken thee. Ondertussen zat Luuk onze boterhammen met nutella te smeren als een echte moeder. Na het ontbijt gelijk de taxi ingesprongen en hup op weg naar het treinstation. We kwamen hier aan om 10 voor 8 en om kwart over 8 vertrok de trein pas, dus gelukkig ruim op tijd. Om bij de trein te komen moesten we nog door een andere trein heen, wantja een normaal perron is ook lastig te maken.

Onderweg is er niet spannends gebeurd, mijn achterstand weggewerkt van mijn blog, boekie gelezen en natuurlijk enorm genoten van het uitzicht. Gelukkig zaten we weer lekker luxe in excutif dus de benen konden onderweg lekker gestrekt worden.

Eenmaal aangekomen in Bandung, was het alweer 4 uur. Dit keer hadden we de rollen qua bagage omgedraaid en liep ik met die gele rolkoffer :(. Eigenlijk viel die natuurlijk reuze mee, want ja zo een sterke jongen heeft daar natuurlijk geen last van. Gelukkig was het maar een wandeling van 10 min naar het hotel, wat midden in het business centrum van Bandung lag. Helaas is daar door corona niet veel meer van over. Overdag valt het nog mee en word het gemaskeerd door de drukke straten en vele kraampjes. Maar toen we 's avonds naar buiten liepen om wat te gaan eten zag je hoe hele panden leeg stonden en er geen kip op straat was. Schijnbaar heeft corona hier ook economisch flink huisgehouden. Het hotel bevond zich bovenop een winkel centrum, dus eerst 7 verdiepingen omhoog, om bij de receptie te komen. en vanaf daar weer 4 verdiepingen omhoog voor onze kamer wat zich op de 11ste verdieping bevond.

De kamer zelf valt nog wel mee, hij is lekker ruim, de bedden liggen lekker en we hebben goed uitzicht over het trieste Bandung. Maar helaas was de douche niet gemaakt voor Nederlanders en waarschijnlijk niet eens voor Indonezen, want zelfs luuk paste niet onder de douche. En om het af te maken werd de douche ook niet warmer dan 20 graden. Na even op bed gelegen te hebben besloten we nog even wat te eten, het restaurantje wat ik had uitgekozen bestond niet meer, we kwamen een verlaten straat ingelopen waar veel zwerfkatten over straat liepen (met heel veel kittens, helaas zijn de fotos mislukt), en langs de straat heel veel shady figuren. Dus daarna toch maar snel naar Luuks keuze gegaan, doe gelukkig wel bleek te bestaan. Na weer heerlijk gegeten te hebben, zijn we maar snel weer onze kamer in gevlucht. Na even goed uitgebuikt te hebben en nog wat met mensen gebeld te hebben is het alweer tijd om te slapen.

Morgen staat de wekker weer om 7, en gaan we weer exploren op de motor :-).

xxx

Stan

1. Frans:
    21 juli 2022
    Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen 😂 en de belevenissen in zo, n stad , maar straks met de scooter alles verkennen! Top hoor ! Succes !
  2. Opa Jan en oma Ineke:
    21 juli 2022
    weer een lange treinreis, maar wel een mooi hotel. Voorzichtig morgen op de motor. Veel plezier.
  3. Gerry:
    21 juli 2022
    Mooi mannen. Wat goed om op deze manier Indonesië te leren kennen.
  4. Yvonne:
    22 juli 2022
    De blogs kunnen niet lang genoeg zijn hoor! Heerlijk om te lezen! Wel balen dat Bandung zo uitgestorven is. En een dagje even niets is ook wel relaxed! Toch? ;-)
  5. Chantal:
    22 juli 2022
    Precies. Wij hangen aan je lippen euh blogs….. ;-)

Jammer dat de fotos van de kittens zijn mislukt….. maar dan was ik alleen maar jaloers geworden xx