Dag 38

15 augustus 2022 - Ninh Binh, Vietnam

Hallo vanuit Nederland,

Bij deze nog de achterstallige verslagen, ik was halverwege vietnam te veel van vietnam aan het genieten. En hoe verder ik achter liep hoe minder zin ik had om te schrijven. Maar goed nu in een kort tempo een heleboel verslagen.

Vandaag dus op de planning, Trâng an!

Dat was tenminste het plan, het regende nogal hard toe ik wakker werd, maar om 9 uur er toch maar uitgegaan om wat te ontbijten. Tijdens het ontbijt raakte ik in gesprek met een Filipijns meisje die ook alleen aan het reizen was. We hebben even uitgewisseld wat we al gedaan hadden, wat aanraders waren en wat er op de planning stond van vandaag. Na wat tips uitgewisseld te hebben ben ik weer naar boven gegaan om mijn onderwegtas in te pakken.

Alleen het bleef maar regenen en aangezien ik geen zin had om door de regen te fietsen bleef ik maar even in mijn kamer. Dus toen heb ik heerlijk met de airco aan een film gekeken en mijn boek gelezen. Rond een uur of half 1 was het dan eindelijk droog, maar nu zat ik te erg in mijn relax modus dus om weer op de fiets te stappen had ik niet heel veel zin in. In plaats daarvan heb ik maar even door het dorp waar de homestay in stond gelopen. Onderweg bij de lokale supermarkt wat snacks en een watervoorraad aangelegd en heb ik in een klein restaurantje een broodje kip gegeten.

Na 1-2 uur gelopen te hebben was ik al weer terug in mijn kamer en heb ik besloten om vandaag lekker helemaal niks te doen. Dus toen ben ik maar op het dak gaan zitten met mijn boek en tussendoor heb ik een paar blogs geschreven. Mocht ook wel na een week niet schrijven.

Het werd inmiddels al weer donker en om  7 uur besloot ik maar wat te gaan eten om daarna mijn blogs verder af te maken. Ik had net mijn eten besteld toen het filipijnse meisje ook net terug kwam van haar scootertrip. Nadat zij even haar tas op haar kamer had gelegd, schoof ze bij mij aan tafel. En hebben we het gesprek van vanmorgen weer verder opgepakt.

Ik had zoetzure kip besteld voor 3 euro en dacht daar krijg ik vast dan wel wat rijst ofzo bij maar het was dus echt alleen zoetzure kip, wel heel veel, dus na nog een kom met rijst bij besteld te hebben, had ik wel een goede maaltijd. Tijdens het eten heb ik gekletst met het meisje, dat is wel weer een goede afwisseling van alleen eten met oortjes in.

Mijn goede voornemen om uiteindelijk mijn blogs verder te schrijven ging de prullenbak in, want om half 12 waren we pas klaar met praten. Dan de blogs maar weer uitstellen voor een andere dag :p.

Morgen ga ik dan wel naar Trâng an (hopelijk).

1. Opa Jan en oma Ineke:
    24 september 2022
    Jammer van de regen, maar fijn dat je iemand had om mee te kletsen.