Dag 31

8 augustus 2022 - Singapore, Singapore

Goedemorgen zonneschijn,

Wij waren vandaag weer eerder wakker dan de zon, voor luuk de 2e dag op rij.

De wekker stond om 4 uur en Luuk had na gister de helft van zijn lichaamsgewicht verloren en was logischerwijs ook wat humeurig, ik had dus de taak van koffersleeper gekregen. Na het uitchecken waar wonder boven wonder iemand stond om half 5 's morgens liepen we richting het station voor onze airporttrein. We hadden expres voor een hotel gekozen naast het station, omdat we wisten dat we vroeg moesten vertrekken. Dus na 5 min waren we al op het station en na een minuut of 10 konden we al de trein in stappen.

We waren uiteindelijk rond half 6 al op het vliegveld terwijl we pas half 9 zouden vertrekken, maar daar hadden we onze redenen voor (more on that later). Nadat de incheckbalie na 5 min wachten openging konden we gelijk onze bagage droppen, en gezien het vroege tijdstip nog wat ontbeten. Ik een kop kippensoep met rijst (ik voelde me gelukkig weer wat beter), Luuk alleen een kop thee want die had nog erg veel last van zijn maag. Maar goed nadat we hadden gegeten moesten we nog 2 keer door security wat allemaal heel soepel en snel verliep, maar toen kwamen we aan bij onze grote angst, de migratiecontrole.

We waren halverwege onze reis erachter gekomen dat we niet 30 dagen in Indonesië waren maar 31, ook al was die laatste dag maar 8 uur. Om hem te verlengen moesten we alleen in 1 stad blijven voor minimaal 5 dagen en die luxe hadden we niet. Dus natuurlijk werden we eruit gepikt en werden onze paspoorten in een kamertje afgeleverd. Er waren nog 2 mensen voor ons waarvan hun paspoort ook was ingenomen, het zou hoogstens 10 minuten duren kregen we te horen. Natuurlijk werden het 50 minuten waarbij we allebei steeds nerveuzer werden of we nou echt onze vlucht zouden missen. Tijdens het wachten kwamen 2 Nederlanders naast ons zitten die ook een dag te lang in Indonesië hadden verbleven, en die hadden dezelfde vlucht dus die werden ook nerveus van ons x).

Maar goed op een gegeven moment werden we dus het kamertje ingeroepen en moesten we 2 miljoen contant betalen omgerekend 120 euro, maar wij hadden net gister onze laatste rupiah's opgemaakt met als gedachte dat we vast wel konden pinnen met onze creditcard, niet dus. En de atm's stonden helemaal bij de incheckbalie, dus moesten we weer terug door 3 lagen security, zonder ons paspoort en vliegticket ,want die moesten we achterlaten. Voordat we door security heen gingen hebben we aangegeven dat onze paspoorten en vliegtickets bij immigratie lagen en dus niet konden laten zien op de terugweg. Gelukkig werd dit geaccepteerd en liepen we dus richting de atm's. Luuk nam nog even een sprintje de laatste 50 m naar de atm (die was een beetje nerveus) en vergat vervolgens zijn pinpas in de atm zitten (so mochten voor tijdwinst :,) )

Dus wij lopen weer terug richting security, komen we 1 van de andere Nederlanders tegen die door het halve vliegveld riep "yo Nederlanders, pinnen hier?" En wees naar waar wij vandaan kwamen. Dus wij knikken en weer verder haasten, gelukkig konden we probleemloos weer door 3 lagen security en hebben we uiteindelijk betaald. En na een laatste berisping en een stempel op ons visum mochten we gelukkig door naar de boarding room.

Wat blijkt nu die andere Nederlander had niet gevraagd of ie strx weer terug door security mocht, dus die kwam er niet doorheen en zijn vriendin helemaal in paniek tegen de immigratie-medewerker zeggen i need a photo of his passport, en die man met een glimlach no zeggen. Dus waren wij even blij dat we het van te voren hadden gevraagd.

Nou goed daarna was het redelijk snel boarden en gelukkig voor onze landgenoten kwamen ook zij 10 min later ook het vliegtuig in. En toen hadden we nog wat (30 min) vertraging want er zat nog iemand bij immigratie vast. Na alle commotie konden we dan eindelijk opstijgen en kregen we nog een lekker cakekje en een bakje yoghurt.

Na anderhalf uur landen we al weer in Singapore. Na redelijk snel door douane en immigratie gekomen te zijn moesten we kijken hoe het treinstation werkte. Want we konden een tourist pass krijgen maar dan moest dat wel contact betaald worden, na 3 keer door de hele terminal gelopen te zijn hebben we uiteindelijk allebei een tourist pass kunnen bemachtigen.

Na een vlot half uur waren we al bij ons station en was het nog 300 m lopen naar het hotel, dat was zelfs te doen met een koffer :p. Het hotel zelf was redelijk luxe en we zijn gelijk op bed geploft om even uit te rusten van het vroege opstaan en de reis. Toen werden we plots om 6 uur wakker, allebei uiteindelijk toch in slaap gevallen.

Na onze 3 uur durende dutsessie zijn we nog maar even de stad ingegaan om wat te gaan eten, gelukkig zaten we midden in het centrum dus was alles lekker dicht bij. Blijkbaar stond ons hotel naast "DE wijk" om lekker te eten en te drinken. Ze hadden in het midden een winkelcentrum met een foodcourt en eromheen allemaal verschillende straten met hun eigen cuisine. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een restaurant in het foodcourt waar ze van alles hadden. We hebben beide voor wat lichte pasta's gekozen omdat we allebei nog niet lekker waren. Ik had een pasta carbonara en Luuk een pasta aglio.

Na nog een softijsje bij de McDonald's gehaald te hebben was het tijd om al weer naar bed te gaan zodat we hopelijk morgen helemaal beter naar het Marine bay sands konden gaan.

Later bitch,

Stan

1. Karin (je moeder 😀):
    15 augustus 2022
    Jeetje wat een pech .... toch problemen met jullie visum. Maar gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie veilig in Singapore aangekomen.
  2. Je vader:
    15 augustus 2022
    Ja het zijn een stelletje boeven ... lekker bijverdienen voor ze ..... dan weet je ook wel waarom het contant moest.
    Maar gelukkig niet je vlucht gemist.
    Veel plezier in Singapore
  3. Chantal:
    15 augustus 2022
    Ah getsie, altijd een gedoe die visums etc. Zo hebben René en ik eens 12 uur op een vliegtuig in Hong Kong gezeten. Verdwenen ze ook opeens met onze paspoorten omdat er een stempel miste in ons paspoort. Niet leuk. Maar het hoort erbij. Wel balen dat het zoveel geld kostte. Gelukkig niet jullie vlucht gemist!
  4. Yvonne:
    15 augustus 2022
    Jeetje wat een verhaal zeg en wat een gedoe! Maar gelukkig jullie vlucht wel gehaald!