Dag 32

9 augustus 2022 - Singapore, Singapore

Goodmorning boss,

Nouja goodmorning vanuit het boss hotel, na redelijk goed geslapen te hebben was het tijd om naar onze duurste attractie van de vakantie te gaan, het Marina Bay Sands.

Maar goed eerst wakker worden en met een wekker om 10u was dat weer een keer goed wakker worden, ondanks dat we allebei ons niet geweldig voelden. Omdat we allebei last van onze maag hadden gingen we dit keer maar niet ontbijten, dus was het tijd om uit te checken en gelijk naar het Marina Bay Sands te reizen.

Want voor 500 euro per nacht moeten we alle tijd spenderen die we kunnen spenderen. Om 12 uur werden we ontvangen bij het Marina bay en na het inchecken moesten we helaas nog een uur wachten voordat onze kamer klaar was. Aan ons hotel zat het duurste winkelcentrum wat ik ooit heb gezien vast, dus we hadden gelukkig genoeg te zien om de tijd te doden. Na de roltrappen afgegaan te zijn kwamen we in een groot marmeren winkelcentrum terecht waar echt elk duur merk gevestigd zat en natuurlijk een heleboel michelin  restaurants. De Zara was by far de goedkoopste winkel die we tegenkwamen. Na ons een uur met open mond vergaapt te hebben aan alle luxe die het winkelcentrum te bieden had, was er gelukkig wel nog een relatief goedkope foodcourt, waar Luuk een sandwich heeft gehaald en ik bubbel thee wat erg populair schijnt te zijn in singapore, natuurlijk was het niet te zuipen.

Na een winkelcentrumtocht langs waterkanalen waar ze met bootjes opvaarden, de duurste restaurants en een heel groot casino, konden we eindelijk de kamer in. Onze bagage was netjes gebracht in onze kamer dus dat scheelde weer slepen. De kamer was zoals verwacht ruim, maar niet veel luxer dan wat we bijvoorbeeld in Jakarta hadden. We kregen wel een heleboel duur gratis spul, zoals bepaalde luchtjes, merkzeepjes, gratis drank uit de ijskast en een hele mooie badjas(not)! En ook het uitzicht op de botanische tuinen en de baai was echt geweldig.

Na even bijkomen van de ochtend moesten we natuurlijk het andere grote pluspunt aan dit hotel proberen, het dak. Ja het dak en dan in het bijzonder de infinity pool zoals ze dat zo mooi noemen. Een prachtig zwembad wat langs de rand van de hak ligt, wat het effect geeft dat als je te ver zwemt je eraf valt. Bij zo een zwembad hoort natuurlijk een prachtig uitzicht over de skyline van singapore. Na lekker gezwommen te hebben gingen we lekker zonnen op het ligbedje en werd ons om het uur een ijsje gebracht heerlijk! Het was toevallig ook een nationale feestdag vandaag, dus begonnen er om 5 uur verschillende militaire parades en vlogen er een boel straaljagers over. Wij hebben dat natuurlijk allemaal beleefd vanuit het zwembad.

Ondanks dat we allebei nog ziekjes waren kregen we op een gegeven moment toch wel een beetje honger, dus na ons in onze kamer weer omgekleed te hebben hebben we op onze tv even gezocht naar een leuk restaurant in de mall, wij hadden beide wel zin in pizza dus het werd pizza.

Eenmaal aangekomen moesten we even in de rij wachten, maar na 10 minuten konden we plaatsnemen. We zaten aan een soort hoge bar, maar de bar was dan de keuken dus we konden precies zien wanneer onze pizza erin ging. Luuk bestelde een Margherita en ik "goat of heaven" waar je raad het al, allemaal verschillende soorten lamsvlees op zaten.

Na heerlijk gegeten te hebben zijn we met een volle maag weer snel naar het dak gegaan want 's avonds was er nog een vuurwerkshow. Na de vuurwerkshow hebben we nog even in de jacuzzi gezeten met uitzicht op de botanische tuinen. En daarna was het snel naar bed zodat we morgen weer lekker veel kunnen doen.

Morgen is het plan om de botanische tuinen, China town en een grote techmall te bezoeken.

Bye bye papagaai,

Stan

1. Je vader:
    Lekker man...relaaaaaxen
    Ziet er allemaal prachtig uit
  2. Chantal:
    15 augustus 2022
    Oh wat gaaf, dat er ook nog straaljagers over kwamen en een vuurwerkshow, wat een enorme belevenissen xx
    En heb je in de mall de souveniertjes gekocht? Wahaha
  3. Karin (je moeder 😀):
    Geweldig!! 500 euro per nacht omg
  4. Yvonne:
    15 augustus 2022
    Inderdaad OMG 😱 Maar het was het dubbel en dwars waard zo te lezen! Gaaf hoor!
  5. Opa Jan en oma Ineke:
    16 augustus 2022
    Geweldig !! Volgens mij het geld wel waart. Wat eeen relaxte dag. Prachtige foto's.