Dag 46

23 september 2022 - Da Nâng, Vietnam

Mijn eerste volledige dag was geweid aan de stad Danang verkennen, in het zonnetje dit keer.

Ik werd om 10 uur wakker en als ontbijtspot had ik de vorige avond een broodkraampje gezien op 5 min lopen van het hostel. Dus na 2 goedkope sandwiches gehaald te hebben ben ik een beetje rond gaan lopen. Ik had op internet gelezen dat er een hele goedkope bakker in Da nang zat, dus dat was de eerste "trekplijster" waar ik graag langs wou. Nadeel was wel dat het anderhalf uur weg was. In tegenovergestelde richting van het strand waar ik ook heen wou. Maar goed je moet wat over hebben voor een goedkope lunch. Het was toch een dag dat het eigenlijk te warm was voor een wandeling. Alleen rechtop staan was al reden tot zweten maar goed elke keer maar de schaduwkant van de weg opgezocht. Onderweg kwam ik nog tegen: een verlaten pretpark, een bioscoop, een park met yoga'nde Vietnamezen en een hele hoop verbaasde Vietnamezen. Want ja na 10 minuten kwam ik duidelijk al buiten de toeristenzone, geen enkele blanke te bekennen. De laatste 10 minuten heb ik zelfs over een half verlaten industrie-terrein gelopen. Maar goed dan kom je ook wel ergens! De befaamde bakker, eenmaal binnen waren zelfs een aantal broodjes afgeprijsd voor 2=1z ik werd he-le-maal gek. Dus na 4 broodjes gehaald te hebben (een beer gevuld met kaas, een chocoladecroissant, een pizzabroodje en een stokje met minidonuts) en een kop ijsthee was ik 1,50 kwijt. En daarbovenop waren de broodjes ook nog echt heel erg lekker. Na hier een uur gezeten te hebben in de heerlijke airco heb ik de weg naar het strand ingezet. Een route van 3,5 uur, met de nodige omweggetjes om wat andere dingen te zien. Onderweg heb ik ook nog even in een park uitgerust. En voordat we het strand zagen hebben we nog een cathedraal, de andere brug over de rivier en een reuzenrad gezien.

Eenmaal aangekomen bij het strand was het alweer 5 uur dus nadat ik op een bedje even uitgerust had met een colaatje in de hand was het al weer tijd om te gaan. Na weer anderhalf uur terug gelopen te zijn, over de derde grote brug over de rivier, heb ik weer een restaurantje opgezocht. Dit keer een restaurantje waar ik gister voorbij was gelopen, het was toen erg druk en zag er erg leuk uit. Toen ik eenmaal zat kwam ik er alleen achter dat het logo een slak was, dus je raad het al, alleen maar slakken op het menu. Nou vind ik het niet erg om iets te proberen, maar liever geen slakken.

Maarja ik zat nu al en opstaan vond ik te ongemakkelijk, dus dan maar een cola besteld en aan de hand van foto's die de serveerster liet zien iets besteld. En ik kreeg wonder boven wonder 1 van de 2 items op het menu zonder slakken; oesters met een soort kaassaus. Ik had ook nog nooit oesters geprobeerd, maar die bleken erg lekker, alleen na een paar oesters zat ik niet echt vol en ik durfde niet echt nog eens iets te bestellen. Dus toen maar snel naar mijn restaurant van gister gegaan en een soort dikke biefstuksoep met een getoast stokbroodje gegeten, erg lekker wel. Daarna was het weer bedtijd en daar waren mijn benen het na vandaag helemaal mee eens.

Morgen op de planning; Hoi an

1. Opa Jan en oma Ineke:
    24 september 2022
    Jeetje als je terug ben, zijn je schoenen versleten. Dit keer geen fiets(je) om je te verplaatsen....anderhalf uur lopen voor een Beren broodje of broodje Beer haha, maar wel een leuk beertje
  2. Je vader:
    26 september 2022
    Slakken eten ..behhh😬...slim om toch maar voor de oesters te gaan