Dag 34

11 augustus 2022 - Hanoi, Vietnam

Ha Hoi,

Vandaag was het helaas weer tijd om afscheid te nemen van het Marina Bay Sands en dus ook van Singapore en dus ook van Luuk. Onze wegen scheiden vandaag, Luuk vliegt vandaag naar Amsterdam en ik vlieg nog door om verder vakantie te vieren in Vietnam.

Maar goed voordat het zover is moeten we eerst nog uitchecken. Na weer heerlijk uitgeslapen te hebben tot een uur of 10 hebben we in een uur onze spullen gepakt en alle verschillende zeepjes, luchtjes en drankjes meegepikt, een soort van souvenir ;). Gelukkig konden we onze tassen nog even bij de balie laten staan en konden we dus nog even de mall in om voor een laatste keer naar onze favoriete bakker te gaan. Na ons ontbijt, lunch en miss wel avondeten gehaald te hebben bij de bakker zijn we gaan kijken of we nog een art-deco museum konden bezoeken, we hadden immer nog drie kwartier te spenderen. Helaas was de entreeprijs 30 dollars, dus toch maar niet gedaan en hebben we buiten op een bankje een donut gegeten en nog even genoten van het uitzicht.

Helaas was het toen al weer tijd om onze bagage op te halen en de taxi naar het vliegveld te pakken. Mijn vlucht vertrok om 3 uur en die van luuk om 6, maar Luuk zei dat ie zich wel zou vermaken op het vliegveld dus die kwam gezellig mee. Ik was uiteindelijk al om half 1 ingecheckt en besloot dan ook om toch samen met Luuk nog even het vliegveld te verkennen. Ze hebben ook hier echt prachtige botanische tuinen genaamd the Jewel met een geweldig soort waterval. Na hier een half uur gezeten te hebben vond ik het toch wel verstandig om door de security te gaan. Dus toen was het tijd om afscheid te nemen, en na een ferme handdruk scheidden onze wegen.

De vlucht was lekker comfortabel, ik had 3 stoelen voor mezelf, dus kon onderweg lekker switchen :p. Uiteindelijk kwam ik om 5 uur aan in Hanoi na een 3 uur durende vlucht en na mijn tas opgehaald te hebben en veilig door securite gekomen te zijn was het tijd voor mijn soloreis. Het eerste wat er gedaan moest worden was wat geld fixen, dus langs alle verschillende wisselkantoren gelopen te zijn kwam ik bij mijn vaste wisselkantoor, de atm! Na wat geld gepind te hebben heb ik gelijk een simkaart gekocht, voor 9 euro kreeg ik 75 GB :o.

Na de basic needs geregeld te hebben moest ik uitzoeken waar de bus reed, dit stond erg slecht aangegeven en nadat maps me ook de verkeerde kant van het vliegveld had opgestuurd, kwam ik gelukkig na een hoop gebaarwerk erachter waar de bus vertrok. Voor 30 cent kon ik lekker een uur in een heerlijk ruime bus zitten, helaas ging het onderweg wel regenen dus ik zag de bui al hangen. Gelukkig miezerde het alleen nog toen ik uitstapte, dus was de 10 minuten wandeling naar mijn hostel wel te doen.

Eenmaal aangekomen in mijn hostel was het alweer half 8 en heb ik mijn laatste broodjes uit Singapore even opgegeten en ben ik na een heerlijke douche op bed gaan liggen en heb ik wat filmpjes gekeken.

Morgen is het plan om zoveel mogelijk van Hanoi te verkennen te voet, aangezien ik maar 1 dag in Hanoi ben.

Peace out,

Stan

1. Je vader:
    17 augustus 2022
    Hoi hoi ..je zit in Hanoi...leuk verhaal weer.
    Je hebt toch nog een hoop te vertellen tijdens zo'n reisdag
  2. Karin (je moeder 😀):
    17 augustus 2022
    Wel ff omschakelen, van de prijzen in Singapore naar Vietnam hihi 30 cent voor de busreis, top. En nu solo op pad, spannend! Geniet van Vietnam 😘
  3. Opa Jan en oma Ineke:
    17 augustus 2022
    Fijn vlucht gehad naar Hanoi (3 stoelen voor jezelf) en volgens mij was het in de bus ook niet druk. Leuke foto's en filmpjes weer. Heel veel plezier in Vietnam ! (zonder gele koffer en Luc)😊