Dag 33

10 augustus 2022 - Singapore, Singapore

Kiekeboe,

Vandaag ging niet helemaal zoals gepland.

Nadat ik weer heerlijk geslapen had, was Luuk helaas niet zo gelukkig. Die was een keer of 4 wakker geworden door de pijn in zijn maag, pizza toch niet zo goed gevallen. Maar goed we hadden een drukke dag op de planning! De wekker stond niets voor niets om 9! Dus om 10 uur stonden we voor de tuinen met een donut in onze hand van onze "goedkope bakker" die we gister tijdens onze malltour hebben ontdekt. Tijdens de wandeling hebben we die natuurlijk opgesmikkeld. En na een uurtje lopen in de hitte, waarbij we nog net niet van ons stokje gingen kwamen we dan aan bij de botanische tuinen. Maar eerst nog even tickets fixen natuurlijk.

Een normaal ticket voor alles bij elkaar kost 50 dollar per persoon, maar omdat wij 2 arme studenten zijn kwamen we erachter dat we online een kortingscode konden invoeren en toen kostte het nog maar 22 dollar per persoon, meer dan 50% korting dus. Na deze opsteker liepen we helemaal blij onze eerste tuin is. Deze heette de flower dome, waar ze zo goed als alleen maar mediterane planten hadden en ze allemaal verschillende secties waar voor elke sectie een andere regio was. Je had Australië, Olive section (Europa dus), zuid-afrika, Californië en Chili. En in het midden, geheel passend in het Thema een Nederlands stereotypische windmolen met klompen, een representatie van verschillende kazen en poffertjes ter grootte van pannekoeken.

Na een uurtje rond gelopen te hebben hadden we het wel weer gezien en gingen we naar de volgende koepel. Deze koepel heette de cloud forest en hier hadden ze een berg van planten gebouwd met een waterval en had je verschillende skybridges waarbij je over de hele tuin kon uitkijken. En binnen de berg waren verschillende educatieve foto's en video's over het belang van de biodiversiteit en het belang van cloud forests, een soort half museum dus.

Nadat we ook hier een uur hebben rondgewandeld was het tijd voor de sky bridge die tussen de verschillende hoge metalen bloemen stonden die zo kenmerkend zijn voor dit park. Je kreeg hier een heel mooi uitzicht over het hele park, maar niets wat we niet konden zien vanaf het dak van ons hotel. Het plan was om na de botanische tuinen door te lopen naar China town en daarna naar een hele grote tech mall. Maar helaas voelden we ons niet helemaal top, dus dan toch maar weer terug naar het hotel en in het zwembad liggen, ook geen straf. Dus rond 3 uur lagen we dan uiteindelijk in het zwembad en hebben we daar lekker gelegen tot kwart over 5, waarna we weer naar beneden gingen want we hadden de avond ervoor een reservering bij een restaurant van Gordon Ramsay gemaakt (van wie ik erg fan ben). Dus na even douchen en nadat ik mijn zwarte overhemd weer netjes glad had gestreken, liepen we naar beneden.

Blijkbaar betekent een tijdslot van 18-19 dat je er om 18 al moet zijn (wij waren er 1830), dus hadden ze eigenlijk geen tafel meer voor ons, na wat heen en weer gebel mochten we gelukkig toch plaatsnemen.  Met als voorwaarde dat we wel binnen de tijd van onze oude reservering die van 18-20u was moesten eten, we hadden nog meer dan een uur toen we zaten, een makkie dus.

Ondanks Gordon er natuurlijk zelf niet was, herkende ik wel een ander staflid Jean Philippe, de vaste ober bij de serie Hell's kitchen dus dat was wel grappig. Na een broodmandje en een heerlijke mocktail was het tijd voor mijn hoofdgerecht, heerlijk varkensbuik met een appelcompote van brauburn appels en heel fijn gesneden geflambeerde brauburn appels, met een portie friet. Het eten was echt perfect en ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo lekker gegeten had. Luuk had een soort van lasagne en ook die scheen erg lekker te zijn.

Omdat het de laatste avond was wou Luuk nog even de lichtshow zien die elke avond voor het MBS wordt gegeven. En daarna ging hij nog de tuinen in, die 's avonds heel mooi verlicht zijn. Mijn plan was eerst om naar de jacuzzi te gaan maar toen heb ik uiteindelijk op bed nog wat dingen geregeld voor Vietnam. Toen Luuk terug was was het plan om nog even wat geld te verliezen in het casino, maar Luuk had weer last van zijn maag, dus die ging niet helaas.

Dus 10 minuten later stond ik alleen voor het casino en moest ik allerlei papieren laten zien die ik niet paraat had, gelukkig kon ik die opzoeken op internet. Nadat ik binnen was eerst even mijn ogen uitgekeken naar hoe groot het was, het waren 3 verdiepingen met een hele boel verschillende spellen. Maar goed ik was hier om geld te verliezen, we hadden nog 20 euro over van de atm op dag 1 dus dat was mijn inleg om weg te gokken voor de avond. Het plan ging niet volgens plan, ik zat na 2 rondes roulette en een paar ronden blackjack op 100 dollar. Toen liep ik naar een roulette tafel met minimale inzet van 10 dollar en mijn geld swingde een tijdje totdat ik opeens op 150 dollar zat. Ondertussen had ik een fangroepje van een paar Chinezen om me heen, die zo een blanke man in een casino toch wel leuk vonden. Dus toen ging ik all in op zwart en het werd rood, dus plan uiteindelijk dan toch geslaagd :).

Om half 12 was ik weer terug in de kamer en was het tijd voor ons laatste nachtje in MBS.

Morgen is helaas weer een reisdag, voor Luuk terug naar Amsterdam en voor mezelf naar Hanoi.

Cheerio,

Stan

1. Je vader:
    17 augustus 2022
    Lekker brassen...💸...je vakantie geld erdoor heen jagen in het casino en in een duur restaurant.😁..Lekker genieten.
  2. Karin (je moeder 😀):
    17 augustus 2022
    Jeetje, wat gaaf eten in t restaurant van Gordon R .... en dat t ook nog eens zo lekker was.
    Jammer dat het geen rood was in t casino, maar wel een geslaagd bezoek dus!
  3. Opa Jan en oma Ineke:
    17 augustus 2022
    Volgens mij hebben jullie je wel vermaakt ! Al die luxe is natuurlijk ook vakantie, gaaf. goede reis morgen