Dag 25

2 augustus 2022 - Bukit Lawang, Indonesië

Dag mevrouw, dag meneer, hier ben ik weer,

Dag 2 van onze jungletrek begon ietsie later dan gepland.

Iedereen was blijkbaar om 7 uur al wakker, maar ik werd 2 uur later wakker dan de rest. Uiteindelijk heb ik heerlijk geslapen ondanks de vrouw die naast me een boom lag om te zagen. Half 10 zou er ontbijt zijn, maar dat duurde toch iets langer en zaten we pas om 10 over 10 aan het ontbijt, wat bestond uit een getoaste sandwich met ei, tomaat en kaas. Rond een uur of 11 was het dan eindelijk zover en gingen we weer lopen, een uur later dan gepland. Wat we gister omlaag moesten aan het einde ,moesten we nu helaas weer naar boven. Dus na een kwartier zaten wij hijgend uit te rusten bovenaan de berg. Gelukkig waren onze 3 sloompies nog bijna beneden, dus hebben we nog een half uur op ze staan wachten, een eerste sporadische pauze dus.

Tegen de tijd dat ze bovenkwamen was het al weer 12 uur, bijna tijd voor onze fruitbreak dus, na een kwartier lopen :|. Na nog eens een half uur gelopen te hebben wouden we onze fruitbreak dan al gaan nemen. Één van de gidsen maakte zijn tas al open en was bezig met fruit schoonmaken. Toen er opeens een oerang-oetan in de bomen verscheen. Die had het fruit geroken dus kwam even kijken of hij wat kon pikken. Na snel weer alles in de tas gestopt te hebben, was onze gids net op tijd weg, want 10 sec later hing de oerang-oetan al boven ons picknick-plekje. Hij kwam zelf naar beneden en liep recht op ons af, terwijl oerang-oetans bijna nooit op de grond komen, maarja voor fruit wou die dat risico wel nemen.

Nadat hij geconstateerd had dat er geen fruit meer was ging die snel de boom weer in en kwamen alle andere groepjes er als bijen op honing op af. Dus wij maar even wachten tot de gekte voorbij was en de orang-oetan weer was verdwenen. Na een minuut of 20 konden we dan eindelijk onze fruitbreak houden. Na wat gegeten te hebben was het al tijd om te splitsen, een deel van het groepje ging 2 nachten de jungle in en een deel (waaronder wij) ging terug raften naar bukit lawang. Wij zaten natuurlijk weer met de expats opgescheept dus na een tergend langzame afdaling naar de rivier, kwamen we 2 uur later aan bij de rivier. Na nog even gezwommen te hebben en weer een heerlijk bord met nasi goreng naar binnen gewerkt te hebben was het tijd voor het raften. We gingen met zijn allen in verschillend aan elkaar geknoopte banden door de rivier heen. Wij mochten gelukkig voorop dus we hadden een heerlijk uitzicht zonder obstructie ;D. Na drie kwartier raften kwamen we aan bij onze eindbestemming. Na onze spullen uit de waterdichte zak gehaald te hebben, moesten we helaas weer klimmen naar ons appartement, on the rocks.

Na weer hijgend boven aan gekomen te zijn hebben we onze spullen opgehaald en was het tijd voor de afdaling terug. Voor onze overige 2 nachten hadden we namelijk een andere accomodatie geboekt. Luuk  besloot maar om 2 keer te lopen, want zo een koffer en een tas meezeulen was toch iets te zwaar. Wat bleek nou, we moesten aan de hele andere kant van Bukit lawang zijn, hadden we dus weer goed uitgekozen. Dus na 20 min lopen kwamen we aan in onze nieuwe accomodatie. Weer een heel mooi huisje met uitzicht over de rivier en over de "garden", het heette namelijk garden inn.  Na even uitgerust te hebben van ons avontuur in de jungle (en gedoucht te hebben), moest luuk nog zijn koffer gaan halen. Maar net het moment dat ie weg ging ging het keihard te regenen. Drie kwartier later kwam luuk helemaal doorweekt terug, terwijl ik een dutje aan het doen was, het voordeel van geen koffer meenemen i suppose.

Daarna hebben we ons nog met moeite naar het restaurant gesleept, om daar onderuitgezakt wat lekkere kipspiesjes te eten met als toetje weer gebakken banaan, onze nieuwe favoriet. En terwijl we aan het napraten waren kwam 1 van de "obers" met ons praatten, om zijn Engels te oefenen. Erg aardige jongen, hij heette Ivan en was van onze leeftijd (19), maar na een half uur praatten nam de vermoeidheid het toch weer van ons over.

En na een drukke dag gingen de oogjes dus weer toe. Morgen staat het Tangkahan olifantenkamp op de planning en moeten we er al weer om half 6 uit :/.

Dag mevrouw, dag meneer, nou daar ga ik weer,

Stan

1. Yvonne:
    7 augustus 2022
    Dag Meneer, wat een heerlijk verhalen weer! We hebben er met smart op zitten wachten ;-) Leuke verhalen zo in de jungle en jammer van die slome expats hahaha! Maar gelukkig was het raften zonder obstructie! En wat een mooie en leuke filmpjes van de oerang oetans!
  2. Karin (je moeder 😀):
    7 augustus 2022
    Wat een heerlijke reisverslagen weer. Wederom gelachen om je mooie verhalen. Tofi hihi En prachtig met die oerang oetangs !
  3. Opa Jan en oma Ineke:
    7 augustus 2022
    Heerlijk verhaal en mooie foto's. Het raften ziet er gaaf uit.
  4. Frans:
    7 augustus 2022
    Leuk , om weer wat te lezen ,al die verhalen 😂 over al jullie belevenissen,top hoor 👍zo ook de foto,s die we zien !